USA 2014

Countdown

zondag 8 juni 2014

Dag 10. Zo. 8 juni. Dinosaur National Monument - Jackson, Wyoming

Over vandaag kan ik helaas niet veel vertellen. Ik werd vanmorgen ziek wakker. Pijn in mn buik, misselijk, hoofdpijn: we houden het maar op een klein griepje. Klein voordeel was wel dat er vandaag een lange rijdag op het programma stond. We hadden eerst gepland te overnachten tussen Dinosaur en Jackson in. Maar dat vonden we eigenlijk zonde van de tijd dus besloten we te kijken hoever we konden komen. Totaal ongeveer 300 mijl, ongeveer 500 km. Let wel, met de camper ga je niet zo hard, zeker niet over hoge bergen en diepe dalen, dus we waren er op voorbereid dat het een lange dag zou worden. En dat werd het!
Ik als een halfdood prairiehondje naar John de uber-bikkel.
Hij heeft maar liefst 10 uur gereden. Boodschappenstop in Grand Junction, tankstop in Pinedale en een scenic stop onderweg, maar verder gingen we aan 1 stuk door. Ik heb bijna de hele rit geslapen maar volgens John was het een prachtige route. Deels door een berg pass, maar ook uren op rechte stukken weg met ranches en besneeuwde bergtoppen. Ook zag hij veel motorrijders die moesten schuilen voor de heftige regenbuien die hebben gehad.
Op het laatst was het nog zoeken naar een camping, maar we  hebben er 1 gevonden. In Wilson, wat naast Jackson ligt. Nu hoeven we morgen nog maar een half uur te rijden tot de parkingang. Hopelijk voel ik me dan weer wat beter.

Gereden afstand: 339 mijl
Tijd die we over gedaan hebben: 10uur (incl. alle stops en zoeken naar een rv park)
Overnachting: Fireside Resort
Temperatuur: 20 met veel regen onderweg.

1. Wat vervelend dat je ziek bent geworden, dan zie je maar dat het altijd goed is dat je allebei kunt rijden in zo'n situatie. Denk je niet dat het komt door die koelkast. Dat het eten misschien een paar keer is ontdooid en bevroren? Nou geniet ze nog en kijk uit voor die prairiehondjes. We blijven jullie volgen....Theo en Linda.

2. nou is altijd vervelend als je ziek bent. Hopelijk ben je al wat opgeknapt als je dit berichtje lees. In ieder geval is het geen slechte omgeving om ziek te zijn en vanuit je bed kan je ook naar buiten kijken. Dus maak er het beste van....

3. Nou even een berichtje van het thuisfront. Momenteel is het hier nog steeds prachtig weer. Jammer genoeg zit onze kleine vakantie er weer op en moet ik (linda) vandaag weer beginnen. Theo dacht gisteren nog vrij te zijn maar werd gebeld dat hij wel moest werken, dat was even een tegenvaller want we waren net lekker in de tuin bezig. Het motorschuurtje is afgebroken en hebben nu weer zeeen van ruimte in de tuin. Afgelopen zaterdag naar de reunie van de Droogjes geweest en dat was gezellig. Het was bij een nicht van Theo thuis die boeren ( op het land werken uiteraard). Ze hadden daar een paar spiksplinternieuwe traktors staan en ik mocht een ritje maken. Erg gaaf om te doen. verder gaat alles hier zijn gangetje en ga ik nu vast het eten koken voor vanavond. Nog veel plezier, kijk uit voor eekhoorntjes en tot schrijfs. X Theo en Linda